ARHIIV

01/09/2015

Minust ja jooksmisest

Igal nädalavahetusel teen ma enda jaoks tulevaseks nädalaks sportlikud plaanid. Lähen jooksma kindlasti (2 - 3 päeval) ja lisaks sellele käin ka Ladyline jõusaalis 2 korda. Tean, see kõlab juba liiga hästi, et olla tõsi. Hea nali, aga usute, et 90% juhtudest jõuan ma end liigutada nii umbes 0-2 korda nädalas.

Järjepidevus on vist võtmesõna. Ja seda mul ilmselgelt pole, sest vahepeal on mul perioode, mil käin kuu aega järjest 3 - 4 korda nädalas jooksmas ja siis teinekord olen 2 kuud pikali asendis. Kuna ma tunnen end juba niivõrd hästi, siis üritan enda aktiivsemaid perioode võimalikult hästi ära kasutada. Ütleme nii, et juunikuu oli päris hea, juuli oli halb, kuid august oli juba natukene parem. Loodan, et september tuleb jooksmise mõttes veelgi edukam.

- Eelmisel nädalal algas esmaspäev kohe nii hoogsalt, et käisin jooksmas (10 km) ja pärast seda läksin veel jõusaali rühmatreeningusse (sangpommi trenni)
Teisipäeval käisin ainult jooksmas
- Ja kolmapäeval kohtusin sõbrannaga Helsingis
- Ja juba neljapäevaks oli mu sportlik eluviis unustatud...

Laupäeval otsustasin, et uuel nädalal uue hooga. Nagu ikka.

Eks see ole ikka see sama, et:
- "Esmaspäeval lähen kindlalt jooksma!"
- "Täna ongi ju esmaspäev!"
- "Järgmine esmaspäev!"

Ka eile oli kindel plaan minna hommikul kell 8 jooksma, kuid millegipärast olid mul eelneval päeval ja öösel kõhukrambid, mis pole mind tegelikult peaaegu mitte kunagi vaevanud, ma vähemalt ei mäleta küll (naiste asjad...). No olin täitsa kägaras vahepeal. Mulle meenusid korraks isegi sünnitusvalud. Nüüd tean, mida osad naised iga kuu tunnevad. Hirmus. Ma ei kujuta ette, et miks mul just nüüd nii valulik periood on. Aga see selleks.

Igaks juhuks ei läinudki ma eile jooksma ja tegelikult ma ei liigutanud end üldse sel päeval. Hea põhjus laisklemiseks. Olen kuskilt kuulnud, et sport leevendab seda valu, aga ma ei hakanud riskima. Täna võtsin end jälle kokku ja tegin 9 km tiiru, viimase kilomeetri kõndisin. Minu jaoks on kõige raskem 8. kilomeeter ja pikemat tiiru joostes 14. km. Tavaliselt ma alla 9 km ei jookse.

Mulle meeldib joosta ilma muusikata, rahulikus tempos. Kogu aeg sama kindlat metsatiiru. Üks metsatiir on täpselt 3 km. Võiks arvata, et see on igav, aga ei. Jalad mäletavad, kuhu nad peavad minema. Vahepeal räägin ka telefoniga (kui see on kaasas), aga telefonihoidjat mul pole, seega pika peale väsib käsi täitsa ära. See tähendab seda, et jooksen niivõrd rahulikult, et suudan isegi rääkida. No natukene hingeldades ikka. Ajaliselt jooksen näiteks ~15 km umbes 1 h 40 min. Ei teagi, kas see on aeglane või kiire tempo, sest ma pole seda kellegagi võrrelnud.

Mind häirib see, et mu kõrvad ja pea hakkavad valutama nii kui on vähegi tuulisem ilm. Suvel hakkab peapaelaga palav, kuid jahedamate (sügis, talv, kevad) ilmadega olen seda varianti isegi kasutanud. Varem mul sellist häda polnud.

Mulle meeldib joosta. Tegelikult meeldiks ka kahekesi, aga kui pole jooksusõpra, siis pole. Oleks palju parem joosta kui saab kellegagi lobiseda ja tavaliselt siis ei saa arugi kui kiirelt kilomeetrid selja taha jäävad. Üksinda on natukene igav, aga no saab rahus omi mõtteid mõelda.

Tahtsin sel suvel ümber järve joosta (25 - 27 km), aga seda ideed ma ei teostanudki. Olen varem rattaga ümber järve sõitnud, aga viimati vist rasedana. Väga ammu. Ma ei teagi, miks ma see suvi pole sinna sõitma läinud... Aga joostes seda teed ma üksi küll ei viitsi läbida. Tegelikult ma ei jõudnud eriti valmistuda selleks ja ausalt öeldes sõbranna (kes ainsana mu hullu plaaniga nõusse jäi) oli selle idee juba vist ära unustanud. Sinna paika see jäigi. Aga suvi pole ju ametlikult veel läbi, seega kes teab...

Maratonidele ma isiklikult ei kipu. Soomes osalemisetasu on minu jaoks mõttetult kallis, keskmiselt 45-80 € ja rahvamass mind samuti ei meelita. Saaksin arvatavasti paanikahoo kui minust üle joostakse. Ma olen vist liiga palju filme vaatanud, aga kujutan ette, et maratonil osalemine on pigem nagu ellujäämiskatse.

Kui tahan joosta, siis jooksen tasuta metsas. Võibolla kui tuleb millalgi enesetõestamise vajadus, eks siis võib kuskile end kirja ka panna. Ma olen pigem vist pikamaa jooksja, sest mulle ei meeldi kiiruse peale joosta. Aga see maratoni läbimine polegi minu eriline eesmärk. Minu eesmärk on pigem regulaarselt end liigutada ja jalad heas vormis hoida. 

Mis maratonidel tasuks Eestis käia?
Need, mille distants on üle 15 km?

3 comments:

  1. Sattusin täitsa segadusse kui vaatasin viimast pilti. Sa jooksed valet pidi!! :D Vererõhk kohe tõusis lausa :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma jooksen just õiget pidi :D seal metsas ju pole eriti variante.

      Delete
  2. Keegi ei oska soovitada maratone, mis oleksid üle 15 km? Eestis? Pean vist tarka Googlet kasutama :D

    ReplyDelete