ARHIIV

24/07/2013

Kasulikud kirsid


C-vitamiin
magneesium
kaalium
raud
kiudained
foolhape


Oleme viimasel ajal peaaaegu iga päev mitu liitrit kirsse söönud.
Väga maitsvad!



Veel huvitavat:

Kirssidel on põletikuvastane toime.
See tähendab, et nende söömine vähendab põletikulisi protsesse liigestes ja lihastes. Nõnda leevendab maitsev vahepala näiteks sportimisest tekkinud treeningujärgset valulikkust.

Kirsside söömine turgutab mälu.
Marjad sisaldavad tugevat antioksüdanti antotsüaniini, mis tugevdab aju ja aitab ennetada mälu halvenemist.

Kirssides on palju vitamiine.
Näiteks on kirssides 19 korda rohkem beetakaroteeni kui mustikates ja maasikates. Veel on neis C-vitamiini, magneesiumi, kaaliumi, rauda, kiudaineid ja foolhapet.

Kirsside söömine võib ka kaalulangetusele kaasa aidata,
sest hoides veresuhkru taseme stabiilsena, sobivad need hästi vahepalaks. Samas on neis vähe kaloreid ning nad koosnevad 75 protsenti veest.

Kirsid aitavad isegi uneprobleemide vastu.
Nad sisaldavad melatoniini, mis tähendab, et nende söömine võib mõjutada ja reguleerida loomulikke uneharjumusi.




No comments:

Post a Comment